۷۱/۱ D.W= 3/35 F= 66/0 = ۶۷/۰ = R2 N= 200
نتایج جدول نشان میدهد که حاشیه بازاریابی با قیمت خرده فروشی رابطه مستقیم و با هزینه های بازاریابی رابطه معکوس دارد، به عبارت دیگر یک واحد افزایش در قیمت خرده فروشی ۶۱/۰ واحد افزایش در حاشیه بازاریابی را موجب میشود و یک واحد افزایش در هزینه های بازاریابی ۲۵/۱ واحد حاشیه بازاریابی را کاهش می دهد. نکته قابل توجه در این رابطه این است که حاشیه بازاریابی بیش از آنکه از قیمت های خرده فروشی تأثیر پذیرد، متأثر از هزینه های بازاریابی است.
(تعدیل شده ضریب برازش مدل) نشان میدهد که ۶۶ درصد از تغییرات مربوط به حاشیه بازاریابی توسط متغیرهای مستقل(هزینه های بازاریابی و قیمت خرده فروشی) توضیح داده میشود، مقدار Fدرسطح ۹۹ درصد معنی دار شده که نشان میدهد برآورد الگوی حاشیه بازاریابی و کل رگرسیون از نظر آماری معنی دار است. مقدارآماره دوربین- واتسون نیز بیانگر عدم وجود خود همبستگی در مدل مذکور است.
۴-۳-۲- آزمون فرضیات تحقیق
در این بخش به وسیله آزمونهای آماری (محاسبه ضریب همبستگی پیرسون، اسپیرمن، تحلیل واریانس یک طرفه و تست کروسکال والیس) فرضیات تحقیق مورد آزمون و بررسی قرار میگیرند.
۴-۳-۲-۱- فرضیه اول:
* بین انجام عملیات بازاریابی توسط کارگزاران مستقل بازاریابی و سطوح درآمدی باغداران رابطه وجود دارد.
برای آزمون این فرضیه از روش های تجزیه واریانس یک طرفه و تست کروسکال والیس۱ استفاده شد، گزارش آزمون در جدول ۴-۳۹ و جدول ۴-۴۰ آمده است.
جدول ۴-۳۹: نتایج محاسبه ضریب تست کروسکال والیس فرضیه اول
رابطه
تعداد نمونه
ضریب تست کروسکال والیس
Sig
بین انجام عملیات توسط کارگزاران مستقل بازاریابی و سطوح درآمدی باغداران
۲۰۰
*۶۹/۱۵۰-
۰۰/۰
جدول ۴-۴۰: نتایج محاسبه ضریب تجزیه واریانس یک طرفه فرضیه اول
رابطه
تعداد نمونه
ضریب تجزیه واریانس یک طرفه
Sig
سطوح حاشیه های بازاریابی باغداران و مهارت های بازاریابی آنها
۲۰۰
*۰۶/۸۰-
۰۰/۰
Kruskal-Wallis Test
هر دو روش فوق رابطۀ معکوس بین دو متغیر را نشان دادند. تست کروسکال والیس با توجه به مقدار ضریب کای دو بدست آمده(۶۹/۱۵۹-) با درجه آزادی ۳ وسطح معنی داری مربوطه(sig=0.00) وجود رابطه بین دو متغیر را در سطح ۹۵ درصد معنی دارنشان میدهد. نتایج حاصل از روش تجزیه واریانس یک طرفه نشان میدهد بین گروه های مسیر فروش اختلاف معنی دار وجود دارد و فرض مبنی بر این که متوسط سطح درآمد باغداران در ارتباط با مسیرهای مختلف فروش مساوی است رد میشود، آماره F به دست آمده از جدول ANOVA در این تحلیل(۰۶/۸۰ -) به دست آمده است که به توجه به سطح معنی داری (۰۰٫۰ (sig= در سطح اطمینان ۹۵ درصد معنی دار میباشد.