۱۰٫۳
۳٫۵۲
-
-
۳۳٫۵
۳۰٫۳
۳۶٫۱
۴٫۰۲
۰٫۴۹-
با توجه به یافته های جدول فوق میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان دختر در بعد ملموس بودن از میانگین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار در این مدارس پایین تر بوده است. در بین گویه های بعد ملموس بودن بیشترین میانگین شکاف مربوط به گویه جذابیت ظاهری مدرسه و امکانات آن برای دانش آموزان (۰٫۸۸-) و کمترین میانگین شکاف مربوط به گویه سهولت دسترسی دانش آموزان به بخشهای مختلف مدرسه (۰٫۲۱-) می باشد. نمره منفی شکاف در بعد ملموس بودن در بین دانش آموزان دختر بدین معنی است که دختران از کیفیت خدمات ارائه شده مربوط به این بعد ناراضی می باشند و مدرسه نتوانسته انتظار آنان را برآورده کند.
همچنین میانگین ادراک از کیفیت خدمات آموزشی در بین دانش آموزان پسر در بعد ملموس بودن از میانگین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار در این مدارس پایین تر بوده است. در بین گویه های بعد ملموس بودن بیشترین میانگین شکاف مربوط به گویه جذابیت ظاهری مدرسه و امکانات آن برای دانش آموزان (۱٫۱۶-) و کمترین میانگین شکاف مربوط به گویه خوانا و مشخص بودن فرمهای ارائه شده توسط مدرسه، راحتی درک و تکمیل آنها (۰٫۴۹-) می باشد نمره منفی شکاف در بعد ملموس بودن در بین دانش آموزان پسر بدین معنی است که دانش آموزان پسر از کیفیت خدمات ارائه شده مربوط به این بعد ناراضی می باشند و مدرسه نتوانسته انتظار آنان را برآورده کند.
فرضیه چهاردهم: بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن بر حسب جنسیت پاسخگویان تفاوت معنی داری وجوددارد.
جدول۴- ۳۱-تفاوت بین ادراکات و انتظارات فراگیران از کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن برحسب جنسیت
متغیر وابسته
تعداد
میانگین
انحراف استاندارد
اختلاف میانگین
مقدار t
درجه آزادی
سطح معنیداری
کیفیت خدمات آموزشی در بعد ملموس بودن
ادراک
دختر
۱۶۷
۱۸٫۶۴
۴٫۳۳
۱٫۵۱
۳٫۲۷۷
۳۲۰
۰٫۰۰۱
پسر
۱۵۵
۱۶٫۸۲
۳٫۹۲