Malaysian online journal of Instructional Techology , 2 (2) , pp 106 – ۱۱۳
Hargreves , D . (2006) A new shape for schooling special schools and academic trust .
Honey . P & Mumford , A (1992) The manual of Learning Style . thired edition . Maid enhead , P . Honey .
Jaschik , S . (2010) . Educause constituent groups online and face to face discussions on topics of interest . Retrieved from
http : // www. Educause . edu.
Johnson . N . (2004) : Written reflection reflection assignment , A vailable at : http://www.writing.com/main/view-item/item-id/919.34
Kolb , A & Kolb , D (2003) Experiential Learning Theroy Bibliography .
Experience Based Learning Systems Inc . Cleveland . OH
Kolb , A & Kolb , D (2005) The Kolb Learning Style inventory : Version 3 , 1 2005 . technical specifications . Philadelphia , PA:Hay Group
Kolb,D. (1985) Experimental learning and development: prentice-Hall , inc englwood cliffs-NJ.
Kolb . D . A & Goldman , M . B (1973) Forward & Typology of Learning Styles and Learning Styles and discipline demands of academic deformance social adaotion and career choices of MIT Seiors .
Cambrid ge : M . I . T Saloon school of management . No 688 – ۷۳۰
Magolda , M . B (1989) Gender differeces in coginitivent An analysis of cognitive complexity and learning styles . Journal of college student development . No 30 , pp 213 – ۲۲۰
Pelgrum & Law (2003) ICT in Education oround the World : trends , Prospects . International Institude for educational Planing .
Pelgrum , W . J . (2001) Obstacles to integration of ICT in Education : reults from a world wide Education al assessment . Comouter and Education , Volume 37 , Issue 2 , September 2001 , pp 163 – ۱۷۸
Perkinz , D (2007) . Smart School . Available at :
http://www.pz.harvard.edu/research/smartsch.htm
schofield. W(1995) evaluating what really mattersim computer based education.Available at:
Http://www.edu.au
Vermetten Y , J , Lodewijks . H , G , Vermunt , J . D (2001) The Role of personality Traits and Goal orientation in strategy use . Contemporary Educational Psychology . No 26 , pp 149 – ۱۷۰
ضمائم
بسمه تعالی
با سلام
پرسشنامه حاضر به منظور بررسی روشها و سبک های یادگیری دانش آموزان در انجام پژوهشی تهیه شده است امیدوارم ما را در انجام درست این تحقیق یاری نمایید .
نام دبستان : منطقه :
تحصیلات پدر
زیر دیپلم £ دیپلم £ فوق دیپلم £ کارشناسی £ کارشناسی ارشد و بالاتر£
تحصیلات مادر
زیر دیپلم £ دیپلم £ فوق دیپلم £ کارشناسی £ کارشناسی ارشد و بالاتر£
دانش آموز گرامی با توجه به میزان علاقه و روش یادگیری شما در دروس به گزینه ها امتیاز ۱ تا ۴ بدهید . (۱ کمترین شباهت و ۴ بیشترین شباهت ) از دادن امتیازهای مساوی در یک سوال اجتناب فرمایید . با تشکر
هنگام یادگیری دوست دارم :
مطابف با احساسم با موضوع برخورد کنم | نگاه کنم و گوش بدهم | درباره ی موضوع ها و نظریه ها فکر کنم ؛ | به انجام دادن کارها بپردازم |
زمانی خیلی خوب یاد می گیرم که :
به احساس ها و حدس و گمان های خود اتکا کنم | به دقت گوش می دهم و نگاه می کنم ؛ | به تفکر منطقی اتکا می کنم | برای انجام دادن کارها تلاش زیادی کرده باشم . |