08/3
تائید
30/0
10/2
تائید
4.جنسیت تاثیر سازگاری با خود بر وفاداری فروشگاه را تعدیل می کند
35/0
24/2
تائید
45/0
99/2
تائید
با توجه به نتایج بدست آمده مشاهده می شود که تاثیر شخصیت فروشنده بر وفاداری به فروشگاه در زنان بیشتر از مردان است. اما تاثیر سازگاری با خود بر وفاداری فروشگاه در مردان بالاتر است.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادهای تحقیق
5-1) مقدمه
در این فصل تحقیق ، حاصل کار پژوهش (نتایج حاصل از آمار توصیفی و نیز آزمون فرضیات ) با یافتهها و مطالعات پیشین که در فصل دوم پژوهش به آنها اشاره شده است ، ترکیبشده و مورد بحث و بررسی قرار میگیرند . بنابراین یکی از قسمتهای مهم تحقیق که در واقع میتواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل به منظور موفقیت در آینده باشد نتیجهگیریهای صحیح و پیشنهادهای مربوط و مناسب است . نتیجه گیریهائی که بر اساس تحلیلهای صحیح ارائه شده باشد میتواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است برطرف نماید.
این فصل شامل 4 بخش است که در بخش اول نتایج تجزیه و تحلیل متغیرها و آمار توصیفی بیان میشود و در بخش دوم ، نتایج آزمون فرضیهها به کمک آمار استنباطی بیان میشود ، در بخش سوم پیشنهادهای لازم ارائه میشود و در نهایت در بخش چهارم محدودیتهای تحقیق و پیشنهادهایی برای محققین آینده اعلام میگردد .
5-2) نتایج آمار توصیفی
با توجه به اطلاعات جمع آوری شده از طریق توزیع پرسشنامهها نتایج زیر حاصل شده است:
- سن3/29 درصد از پاسخ دهندگان زير30 سال،1/35 درصد بين 30 تا 40 سال،4/20 درصد بين 40 تا 50 سال و 11 درصد بالاي50 سال می باشند. همچنین 2/4 درصد به این سوال پاسخ نداده اند. جنسیت1/35 درصد از پاسخ دهندگان زن و 9/64 درصد مرد می باشند. ميزان تحصيلات9/8 درصد از پاسخ دهندگان تا ديپلم، 5/10 درصد فوق ديپلم،3/57 درصد کارشناسي،4/20 درصد کارشناسي ارشد و 1درصد دکتري می باشند. همچنین8/1درصد به این سوال پاسخ نداده اند.
5-2-1) تحلیل متغیرهای تحقیق
توصیف متغیرهای تحقیق به شرح زیر نشان داده شده است:
- بعد شخصيت دارای کمترین مقدار2، بیشترین مقدار5، میانگین 8128/3 و انحراف معیار49678/0 می باشد.
- بعد وفاداري دارای کمترین مقدار2، بیشترین مقدار5، میانگین9332/3 و انحراف معیار 60297/0 می باشد.
- بعد سازگاري با خود دارای کمترین مقدار2، بیشترین مقدار5، میانگین8353/3 و انحراف معیار 59463/0 می باشد.
جدول 5 - 1) توصیف متغیرهای تحقیق
انحراف معیار
میانگین
بیشترین
کمترین
تعداد
آماره توصیفی متغیر
49678/0