ایالات متحده
۲۰۱۰
در تحقیقی که در حوزه-ی بانکداری همراه انجام شده است، عوامل خطر درک شده و اعتماد در چند بعد بررسی شده است. ( Xin Luo a, , Han Li b, Jie Zhang c, J.P. Shim, 2010) در این مقاله شاخص اعتماد هم نسبت به بانکهایی که خدمات ارائه می دهند و هم نسبت به ماهیت خدمات بانکداری همراه موردبررسی قرار گرفته است. استفادهکنندگان جوانتر در این تحقیق احساس خطر کمتری داشته اند .همچنین خودکارایی از عواملی است که در ایجاد اعتماد نقش قابل ملاحظهای داشته و قصد بهره گیری از خدمات را افزایش میدهد. وجود اعتماد در احساس خطر درک شده تاثیر منفی داشته و امکان استفاده از سیستم را افزایش میدهد
فنلاند
۲۰۱۰
در این تحقیق( Tommi Laukkanen, Vesa Kiviniemi, 2010 )به نقش اطلاعات در بحث مقاومت در برابر خدمات بانکداری همراه پرداخته شده است. این تحقیق بر پایه ی تئوری نوآوری سازمان یافته که شاخص های مقاومت در برابر این خدمات نوین به چند نوع : موانع ناشی از خطر [۲۹]، موانع سنتی [۳۰]، موانع ناشی از تصویر ذهنی [۳۱] تقسیم می شود .در این تحقیق عدم ارائه ی اطلاعات مناسب یکی از مهمترین عوامل اجتناب مصرف کنندگان از بهره گیری از این خدمات می شود. همچنین نمی توان تاثیر موانع سنتی و تصورات ذهنی را نیز نادیده گرفت. در این خصوص ضرورت انجام فعالیتهای بازاریابی بر مبنای بیان ارزش افزوده ی خدمات بانکی احساس می شود.
چین
۲۰۱۰
در تحقیقی تحت عنوان ادغام مدل تناسب فناوری با وظیفه [۳۲] و تئوری پذیرش و استفاده از فناوری [۳۳] (Tao Zhou, Yaobin Lu, Bin Wang, 2010)از شاخص هایی چون سودمندی درک شده ،سهولت درک شده و روابط متقابل و مزایای مرتبط برای پذیرش یا عدم پذیرش این فناوری درمیان جامعه مصرف کنندگان بهره برده شده است . نتایج این تحقیق بیانگر این مطلب است که تناسب فناوری با وظیفه بر سودمندی درک شده تاثیر مثبت می گذارد.
تحقیقات بین المللی در حوزه ی همراه بانک با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش واستفاده از فناوری
در جدول شماره ۱۱مهمترین تحقیقاتی را که در حوزه بانکداری همراه با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری انجام شده است ؛ مورد بررسی قرار گرفته و مهمترین نکات آن ذکر گردیده است.
جدول ۱۱مروری بر تحقیقات بین المللی بر مبنای نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری در حوزه ی همراه بانک
کشور
سال
نتایج
مالزی
۲۰۱۲
مدل مفهومی این تحقیق از بخشی از سازههای نظریه یکپارچهی پذیرش و به کارگیری فناوری نشأت گرفته است. نگارنده برآن است تا با بهره گیری از شاخص های این مدل به ارزیابی ارزش درک شده از نظر مشتریان دست یابد. وی شاخص های خود را به دو دسته ی سودآور (شامل عملکرد مورد انتظار و تلاش مورد انتظار ) و زیان آور (هزینه و ریسک درک شده) تقسیم بندی نموده است. در این تحقیق تأثیر منفی شاخص های زیانآور بیش از شاخص های سودآور از نظر ارزش درک شده بوده است. (Bojei & Alsheikh, 2012)
چین
۲۰۰۹
در پژوهشی که در حوزه پرداخت با تلفن همراه انجام شده است ضمن بهره گیری از شاخص های نظریه یکپارچهی پذیرش و به کارگیری فناوری شاخص های امنیت و اعتماد را نیز در مدل مورد بررسی قرارداده است. در این تحقیق با بررسی روابط درونی بین متغییرها امنیت و اعتماد را بر نگرش و قصد بهره گیری از سیستم موثر دانسته و د سازههای مدل ضروری میداند. (Shin, 2009)
تایوان
۲۰۰۷
در تحقیقی که در حوزه ارتباطات همراه و نسل سوم این نوع خدمات انجام شده است، سازههای اصلی نظریه یکپارچهی پذیرش و به کارگیری فناوری به عنوان اساس ارزیابی رضایتمندی مشتریان از این خدمات مورد سؤال قرارگرفته است. نتایج این تحقیق بیانگر این مطلب است که سازههای عملکرد مورد انتظار تأثیرات اجتماعی و تسهیل شرایط بر رضایتمندی مشتریان مؤثر بوده لیکن سازههای تلاش مورد انتظار بر رضایتمندی تأثیر معناداری نداشته است. نکتهی جالب توجه دیگری تفاوت بین نگرش افراد در مناطق جغرافیایی مختلف بوده است که نویسنده پیشنهاد نموده که بحث تأثیر ناحیه و اقلیم بر قصد رفتاری و عمل واقعی مشتریان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. (Yu-Lung Wu 1, 2007)
تحقیقات در حوزه ی پذیرش فناوری در سازمانها با محوریت فناوری اطلاعات