تایید فرضیه
همانطور که در جدول (۴-۱۱) دیده میشود با انجام آزمون اسپیرمن در سطح اطمینان ۹۹ درصد، مقدار ۰.۰۰۱Sig = به دست آمد. چون مقدار ۰.۰۱ Sig< میباشد، لذا فرض صفر رد و فرض مقابل را میپذیریم. یعنی رابطهی معناداری بین ویژگی های پرسنل در ارتباط با مشتری و وفاداری مشتریان وجود دارد. و از آنجا که میزان ضریب همبستگی اسپیرمن برای این آزمون ۰.۲۵ میباشد، لذا نوع رابطه مثبت میباشد. بدین ترتیب فرضیه فرعی پنجم تحقیق در سطح اطمینان ۹۹% تأیید میگردد.
۴-۳-۲-۶- فرضیه فرعی ششم
فرضیه فرعی ششم تحقیق به صورت زیر بیان شده است:
فرضیه فرعی ششم: بین ارتباطات با وفاداری مشتریان بانک رفاه رابطه معناداری وجود دارد.
شکل ریاضی فرض آماری به صورت زیر است:
آزمون فرضیه
در جدول (۴-۱۲) نتایج محاسبه ضریب همبستگی بین ارتباطات و وفاداری مشتریان ارائه گردیده است:
جدول(۴-۱۲): مقادیر ضریب همبستگی
فرضیه
تعداد
نوع آزمون
ضریب همبستگی
Sig
نتیجه آزمون
رابطه ارتباطات و وفاداری مشتریان
۴۰۰
اسپیرمن
۰.۳۰
۰.۰۰
تایید فرضیه
همانطور که در جدول (۴-۱۲) دیده میشود با انجام آزمون اسپیرمن در سطح اطمینان ۹۹ درصد، مقدار ۰.۰۰۱Sig = به دست آمد. چون مقدار ۰.۰۱ Sig< میباشد، لذا فرض صفر رد و فرض مقابل را میپذیریم. یعنی رابطهی معناداری بین ارتباطات و وفاداری مشتریان وجود دارد. و از آنجا که میزان ضریب همبستگی اسپیرمن برای این آزمون ۰.۳۰ میباشد، لذا نوع رابطه مثبت میباشد. بدین ترتیب فرضیه فرعی ششم تحقیق در سطح اطمینان ۹۹% تأیید میگردد.
۴-۳-۲-۷- فرضیه فرعی هفتم
فرضیه فرعی هفتم تحقیق به صورت زیر بیان شده است:
فرضیه فرعی هفتم: بین ویژگی های تکنولوژیک با وفاداری مشتریان بانک رفاه رابطه معناداری وجود دارد.
شکل ریاضی فرض آماری به صورت زیر است:
آزمون فرضیه
در جدول (۴-۱۳) نتایج محاسبه ضریب همبستگی بین ویژگی های تکنولوژیک و وفاداری مشتریان ارائه گردیده است:
جدول(۴-۱۳): مقادیر ضریب همبستگی
فرضیه
تعداد
نوع آزمون
ضریب همبستگی
Sig
نتیجه آزمون
رابطه ویژگی های تکنولوژیک و وفاداری مشتریان
۴۰۰
اسپیرمن
۰.۶۱
۰.۰۰۰
تایید فرضیه