-
- لایه های کاغذ
-
- پلی اتیلن
-
- آلومینیوم فویل
ویژگی های بسته بندی تتراپریزما اسپتیک:
-
- ظاهر زیبا
-
- جاگیری آسان در دست به دلیل ۸ وجهی بودن
-
- ماندگاری بالا در قفسه
-
- نوشیدن راحت
-
- عدم نیاز به نگداری در یخچال
-
- مقاوم در برابر ضربات در حین حمل و نقل
-
- امکان چاپ متالیک با کیفیت عکاسی
-
- سازگاری با محیط زیست: قابلیت بازیافت پاکت ها (ساخته شده از مواد تجدید پذیر) و دارای گواهینامه ISO 14001
۴) آبمیوه، نکتار و نوشابه
-
- آبمیوه شامل محتوی ۱۰۰% طبیعی آب میوه ها یا سبزیجات است (کنسانتره بالای ۶۵%)
-
- نکتار شامل محتوای بین ۲۵ تا ۹۹% آب میوه ها یا سبزیجات است که معمولا به آن شکر افزوده می شود (کنسانتره بالای ۴۵%)
-
- نوشابه شامل محتوای بین ۰-۲۴% آب میوه ها یا سبزیجات یا سایر طعم دهنده هاست (کنسانتره بالای ۲۵%)
۵) محصولات ارگانیک[۱۷۳]
محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که از مرحله کاشت تا برداشت و فرآوری آنها تا تبدیل شدن به محصول نهایی از سموم و آفت کش ها، کودهای شیمیایی و بذرهای اصلاح شده ژنتیکی استفاده نمی گردد.
استفاده از آفت کش ها در محصولات کشاورزی باعث نفوذ سموم در اجزای غذایی این محصولات شده و در دراز مدت باعث ایجاد بیماری های مختلفی می شود. به دنبال اثبات علمی مضرات استفاده از سموم و آفت کش ها، محصولات ارگانیک در کانون توجه متخصصان و دانشمندان و در مراحل بعدی عموم مردم قرار گرفته است که به همین دلیل تعداد مصرف کنندگان محصولات ارگانیک در بازارهای اصلی مصرف جهانی، سالانه بین ۱۷ تا ۲۰ درصد رشد دارد.
مقایسه بین کشاورزی سنتی و کشاورزی ارگانیک بر این نکته تاکید دارد که کشاورزی ارگانیک بنا به دلایل زیر نسبت به سنتی برتری دارد:
۱٫ در کشاورزی ارگانیک سموم و آفت کش ها وارد چرخه محیطی از قبیل خاک، آب و حیات وحش آبزیان نمی شوند.
۲٫ کشاورزی ارگانیک تنوع و توازن اکوسیستمی گیاهان، حشرات و حیوانات را حفظ می کند.
۳٫ در تولید محصولات ارگانیک پسماندهایی مانند کاغذ بسته بندی مواد شیمیایی و … کمتر دیده می شود.
شایان ذکر است با افزایش تقاضای محصولات ارگانیک در بازارهای جهانی، در کشور آمریکا ائتلافی از انجمن کشاورزی ارگانیک، سازمان مصرف کنندگان و حمایت از حیوانات و انجمن های حامی محیط زیست، مجلس این کشور را وادار به تصویب “قانون تولید محصولات ارگانیک” کرده اند. همچنین این امر باعث رونق بازار استانداردها و گواهی ارگانیک گردید که برای دریافت گواهی ارگانیک، شرایط محصول ارگانیک برای فروش در هر کشوری باید مطابق استانداردهای آن کشور باشد. چند نمونه از این استانداردها عبارتند از:
۱٫ استرالیا: استاندارد ارگانیک NASAA
۲٫ اتحادیه اروپا: استاندارد EU-ECO
۳٫ انگلستان: استاندارد DEFRA[174]
۴٫ هندوستان: استاندارد NPOP[175]
۵٫ ایالات متحده: استاندارد NOP[176]
۶) رقبای اصلی شادلی
۱٫ سن ایچ:
نام شرکت: عالی فرد
نام برند: سن ایچ
سال تاسیس: ۱۳۵۶
موقعیت جغرافیایی کارخانه: ساوه
تولیدات: انواع کنسانتره، شربت و آبمیوه
شعار: سن ایچ و دیگر هیچ
سایزهای آبمیوه های پاکتی: ۲۹ طعم ۱ لیتری، ۶ طعم نیم لیتری، ۱۶ طعم ۲۰۰ سی سی و ۱۰ طعم ۲۵۰ سی سی
بسته بندی آبمیوه در سایزهای ۱ لیتری، نیم لیتری و ۲۰۰ سی سی: کامبی بلاک
بسته بندی آبمیوه در سایز ۲۵۰ سی سی: تتراپریزما
ماندگاری محصول: بسته به نوع محصول از ۵ ماه تا یک سال
گواهینامه ها و جوایز:
•استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در مدیریت کیفیت
•استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ در مدیریت کیفیت
•استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱ در محیط زیست
•استاندارد ایزو ۱۸۰۰۰ در محیط زیست
•HACCP (سیستم مدیریت بهداشت غذایی)