۰٫۱۴
۰٫۲۷
این ضرایب نشان می دهند که شاخص ۳ به تنهایی ۰٫۲۸ و یا به عبارت ساده تر ۲۸% از تغییرات متغیر وابسته محیط بازاریابی اینترنتی را تبیین می کند که این نشان دهنده اهمیت زیاد این شاخص نسبت به شاخص های دیگر جهت تبیین متغیر محیط بازاریابی اینترنتی است.
جهت بررسی معناداری کل مدل، شاخصهای نیکویی برازش مدل برازش یافته همراه با ملاک تفسیر هر شاخص در جدول ۴-۱۳ ارائه شده است.
جدول شماره ۴-۱۳: شاخصهای نیکویی برازش مدل تحلیل عاملی متغیر وابسته محیط بازاریابی اینترنتی
نتیجه
ملاک
مقدار شاخص
شاخص های نیکویی برازش
برازش مناسب
-
۲٫۲۴
بزرگ تر از ۰٫۰۵
۰٫۵۰
p.value
برازش مناسب
کوچک تر از ۰٫۰۵
۰٫۰۰۱
RMSEA
بررسی معیارهای برازش مدل نشان میدهد که مدل از برازش مناسبی برخوردار است. بنابراین مدل نهایی توانسته است به گونه مناسبی روابط بین متغیرهای توصیف کننده متغیر وابسته محیط بازاریابی اینترنتی را بیان نماید.
۴-۲-۲ بررسی متغیر ویژگی های محصول
تخمین بارهای عاملی استانداردشده (ضرایب رگرسیون استاندارد شده) متغیر ویژگی های محصول و ۴ شاخص آن، در نمودار ذیل قابل مشاهده است.
شکل ۴-۷: تخمین بارهای عاملی استانداردشده متغیر ویژگی های محصول
همان طور که در نمودار گرافیکی فوق قابل مشاهده است، میزان ارتباط شاخص هفت با متغیر ویژگی های محصول (ضریب رگرسیون استاندارد شده) برابر ۰٫۵۴ است.
با توجه به اینکه مقادیر تخمین ها به صورت استانداردشده هستند می توان گفت که شاخص ۷ ارتباط بیشتری با متغیر ویژگی های محصول دارد و در واقع آن را به طور مناسب تری تبیین می نماید.
اکنون به بررسی معنی داری هر یک از روابط فوق، با بهره گرفتن از نمودار آماره t-استیودنت می پردازیم. با توجه به مقدار آماره t-استیودنت نشان داده شده در شکل ۴-۸، برای هر یک از شاخص ها، مقدار آماره بیش از ۱٫۹۶ است و درنتیجه فرض صفر رد می شود. یعنی روابط فوق معنادار هستند.
اما با توجه به مقادیر آماره t-استیودنت مربوط به خطاها، ملاحظه می گردد که مقادیر این آماره برای تمام شاخص ها (جز شاخص ۷) بیش از ۱٫۹۶ است و نشان دهنده این مطلب است که با مقدار معناداری از خطا مواجه هستیم.
شکل شماره ۴-۸: مقادیر آماره t-استیودنت متغیر ویژگی های محصول
اکنون به بررسی ضریب تعیین چندگانه مدل می پردازیم. مقدار این آماره برای هر یک از شاخص ها در جدول ذیل نشان داده شده است:
جدول شماره ۴-۱۴ : ضریب تعیین چندگانه شاخص های متغیر ویژگی های محصول