ارتباطات بلندمدت و عملکرد صادرات
۳۸۹/۰
۰۰۰/۰
با توجه به جدول( ۴ - ۱۵) مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری بدست آمده کمتر از پنج صدم میباشد. به همین دلیل متغیر ارتباطات بلندمدت میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت تاثیردارد. همچنین بر اساس این جدول میتوان گفت شدت تأثیرمتغیر ارتباطات بلندمدت میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت۹/۳۸ درصد میباشد، با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مستقیم بوده، همچنین ضریب تعیین بین دو متغیر ارتباطات بلندمدت و عملکرد صادرات برابر با ۱۵۱/۰ میباشد که این نشان میدهد که متغیر ارتباطات بلندمدت به میزان ۱/ ۱۵ درصد می تواند متغیر عملکرد صادرات شرکت را پیش بینی کند.
۳- رضایت از برقراری ارتباط میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت تاثیر دارد.
جدول۴- ۱۶ ) آزمون رگرسیون بین رضایت از برقراری ارتباط و عملکرد صادرات
مقدار R
ضریب تعیین( (R2
ضریب بتا
سطح معنی داری
مقدارثابت
۵۶۴/۰
۳۱۸/۰
۰۰۰/۰
رضایت از برقراری ارتباط و عملکرد صادرات
۵۶۴/۰
۰۰۰/۰
با توجه به جدول(۴ - ۱۶) مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری بدست آمده کمتر از پنج صدم میباشد. به همین دلیل بین متغیر رضایت از برقراری ارتباط میان صادرکنندگان وخریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت تاثیر دارد. همچنین بر اساس این جدول میتوان گفت شدت تأثیرمتغیررضایت از برقراری ارتباط میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت۴/۵۶ درصد میباشد، با توجه به علامت بتا جهت این تاثیر مستقیم بوده، همچنین ضریب تعیین بین دو متغیر رضایت از برقراری ارتباط و عملکرد صادرات برابر با ۳۱۸/۰ میباشد که این نشان میدهد که متغیر رضایت از برقراری ارتباط به میزان۸/۳۱ درصد می تواند متغیر عملکرد صادرات شرکت را پیش بینی کند.
فصل پنجم
(بحث و نتیجه گیری)
۵-۱) مقدمه
یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل به منظور موفقیت در آینده باشد، نتیجه گیریهای صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیریهایی که بر اساس تحلیلهای صحیح ارائه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است برطرف نماید (نظری، ۱۳۸۵،ص۱۱۷). در این فصل ابتدا نتایج بررسی متغیرها و فرضیه های پژوهش بصورت خلاصه ارائه میگردد، سپس بر مبنای نتایج بدست آمده از آمار توصیفی و استنباطی پیشنهادات تحقیق در دو بخش یعنی پیشنهادات حاصل از بررسی فرضیه ها ارائه میگردد. این فصل با پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی خاتمه مییابد.
۵-۲) خلاصه تحقیق
در این تحقیق ، محقق در صدد بررسی تاثیر کیفیت ارتباطات میان شرکتهای صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات، میباشد. کیفیت ارتباطات در این مطالعه نقش متغیر مستقل را ایفا مینماید که شامل: ابعاد اشتراک اطلاعات، ارتباطات بلندمدت و رضایت از برقراری ارتباط میباشد. عملکرد صادرات شرکت نیز، نقش متغیر وابسته را ایفا می کند. دلیل اهمیت بررسی این موضوع این است که صادرات به عنوان یکی از فعالیتهایی که رشد اقتصادی را تسریع میبخشند، شناخته شده است. صادرات نقش یک عامل کلیدی را در دستیابی به مزیت رقابتی در بازار پرتلاطم امروزی، برای شرکتها ایفا می کند. از طرفی ارتباط بین فعالیتهای صادراتی و عملکرد به موضوع بسیار پراهمیتی در تدوین و اجرای استراتژیها و نیز عرصه تجارت بین المللی برای شرکتها مبدل شده است. در واقع درجه یا مقیاسی که شرکت به اهداف صادراتی خود نایل آمده است را عملکرد صادراتی آن مینامند. یکی از ابزارهای عمده ای که عملکرد صادرات را اندازه گیری مینمایند، در نظر گرفتن نتایج استراتژیک صادرات میباشد.
تحقیق حاضر دارای یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی به شرح زیر میباشد:
فرضیه اصلی:
کیفیت ارتباطات میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت تاثیر دارد.
فرضیه های فرعی:
میزان اشتراک گذاری اطلاعات میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت تاثیر دارد.
برقراری ارتباطات بلندمدت میان صادرکنندگان و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت تاثیر دارد.