دانشگاه آزاد اسلامی
واحد کرمانشاه
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایاننامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی (M.A)
عنوان:
تأثیر به کارگیری روش شبیهسازی در محیط ساختنگرایی بر خلاقیت دانشآموزان در درس ریاضی پایه اول متوسطه اول
استاد راهنما:
دکتر محمدجواد کرم افروز
نگارنده:
مریم جلیل نژاد
تابستان ۱۳۹۳
سپاسگزاری
لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
سپاس بیکران پروردگار یکتا را که هستیمان بخشید و به طریق علم و دانش رهنمونمان شد و سپاس و تقدیر و تشکر شایسته از استاد فرهیخته و فرزانه جناب آقای دکتر محمدجواد کرم افروز استاد راهنما که بدون شک اگر راهنماییهای این استاد فرزانه نبود این مهم به پایان نمیرسید.
همچنین مراتب تشکر و قدردانی خود را نیز به محضر همه دوستان و دانشجویان عزیز که با اینجانب همکاری نمودهاند اعلام مینمایم و عزت و سر بلندی روزافزون آنان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.
تقدیم به :
این پایان نامه را ضمن تشکر و سپاس بیکران و در کمال افتخار و امتنان تقدیم می نمایم به :
محضر همسر و فرزند عزیزم
فهرست مطالب
چکیده ۱
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱. مقدمه ۳
۱-۲. بیان مسأله ۴
۱-۳. اهمیت و ضرورت پژوهش ۶
۱-۴. اهداف پژوهش ۹
۱-۴-۱. هدف اصلی ۹
۱-۴-۲. اهداف جزیی ۹
۱-۵. فرضیههای پژوهش ۱۰
۱-۵-۲. فرضیههای فرعی ۱۰
۱-۶. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ۱۰
۱-۶-۱. تعاریف مفهومی ۱۰
۱-۶-۲. تعاریف عملیاتی ۱۱
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱. شبیهسازهای آموزشی ۱۴
۲-۱-۱. تدریس و اصول یادگیری ۱۴
۲-۱-۲. رسانههای آموزشی ۱۵
۲-۱-۳. مزایای چندرسانهایها در آموزش و یادگیری ۱۷
۲-۱-۴. شیوههای استفاده از چندرسانهای در آموزش ۱۸
۲-۱-۵ مفهوم شبیهسازی ۱۸
۲-۱-۶. انواع شبیهسازی ۱۹
۲-۱-۷. دلایل اهمیت شبیهسازی ۲۱
۲-۱-۸. شبیهسازیهای متکی بر کامپیوتر ۲۲
۲-۱-۹. نقش معلم در جریان شبیه سازی ۲۳
۲-۱-۱۰. ارتقاء خلاقیت و حل مسأله با بهره گرفتن از شبیهسازیهای آموزشی ۲۳
۲-۱-۱۱. مبانی نظری به کارگیری شبیهسازی در آموزش ۲۴
۲-۲. ساختنگرایی ۲۹
۲-۲-۱. مفهوم ساختنگرایی ۲۹
۲-۲-۲. شناخت گرایی ۳۲
۲-۲-۳. اصول و پیشفرضهای ساختنگرایی و شناختگرایی برای طراحی آموزشی ۳۴
۲-۲-۴. بهرهگیری از نظریه ساختنگرایی در طراحی چندرسانهای ۳۷
۲-۳. خلاقیت ۴۳
۲-۳-۱. مفهوم خلاقیت ۴۳
۲-۳-۲. ابعاد خلاقیت ۴۳
دانلود فایل ها در رابطه با : تأثیر به کارگیری روش شبیهسازی در محیط ساختنگرایی بر ...