ایجاد واحد حقوقی مجرب در باشگاه، سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال برای جلوگیری از تخریب و سواستفاده از برند
تکنولوژی
شناسایی تکنولوژی های مورد استفاده جامعه (اینترنت، تلفن همراه، خریدهای اینترنتی)
ایجاد وب سایت حرفه ای و به روز
استفاده از خدمات ارزش افزوده تلفن های همراه
استفاده از خدمات مکالمات اینترنتی
سیاسی
تعامل و فعالیت در جهت اقتدار کشور در حیطه فوتبال در سطح بین المللی
تعامل با تیم های باشگاهی بین المللی و سایر کشور ها از طریق دیپلماسی ورزشی (بازی های دوستانه، اردو و فعالیت های مشترک)
عزم ملی به خصوصی سازی باشگاه ها و رسانه
عدم دخالت دولت در ورزش و فوتبال
حداقل مشاوره و یا استفاده از افراد متخصص در حیطه های مختلف فوتبال
عدم اختصاص ورزشگاه ها و یا تسهیلات ساخت با شرایط ویژه به باشگاه ها
فشار هر چه بیشتر سازمان های بین المللی فوتبال و اعمال تعلیق ها و تحریم ها (در کوتاه مدت بد و در دراز مدت مثبت)
امکانات
ساخت و یا اجاره بلند مدت استادیوم بازی های خانگی
ایجاد موزه باشگاه
ایجاد فروشگاه های اختصاصی
ایجاد محل های اجتماع هواداران
رسانه و ارتباطات
تلاش سازمان لیگ و فدراسیون و اتحادیه فوتبال برای تدوین برنامه های رسانه ای ارتقایی تصویر فوتبال
مقابله حقوقی و قانونی با برنامه هایی که تصویر فوتبال را تخریب می کند
ایجاد برنامه های تلویزیونی، رادیویی برای معرفی برنامه های باشگاه و ارتباط بیشتر با مخاطبان
حضور در شبکه های اجتماعی پر مخاطب
ایجاد کانون هواداران حرفه ای و قدرتمند به عنوان ابزار ارتباطی اصلی از طریق اینترنت و قابلیت دسترسی تلفن همراه
ایجاد نشریات باشگاه
طراحی پیکج های رسانه ای باشگاه به صورت سی دی یا اینترنتی
عدم پخش زیاد تمامی لیگ های اروپایی برای حمایت از فوتبال داخلی
ایجاد سایت باشگاه به روز و حرف های
ایجاد روابط عمومی قوی باشگاه
کانون هواداری
(برنامه، ساختار، نیروی انسانی متخصص، هماهنگی و نظارت)
استفاده از افراد متخصص
برنامه ریزی بلند مدت و عملیاتی مدیریت هواداران
پایش مستمر نیازه ها و ویژگی های جامعه و هواداران
ایجاد انجمن های هواداری متعدد بر اساس تفکیک جنسی، سنی و …
ایجاد پاتوق های هواداری مجازی و فیزیکی و مدیریت و نظارت بر آن ها
ایجاد نظارت و کنترل کانون و انجمن های هواداری باشگاه