تعهد عاطفی
۸-۱
۸۵/۰
تعهد هنجاری
۱۶-۹
۷۹/۰
تعهد مستمر
۲۴-۱۷
۸۷/۰
۳-۵٫ روش اجرا
پس از اخذ مجوزهای لازم از اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، در مرحله دوم با مراجعه به اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهر بندرعباس مراجعه شد. پس از مراجعه تعداد ۱۲۰ پرسشنامه بین کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک شهر بندرعباس توزیع شد. محقق در هنگام توزیع پرسشنامه به تشریح اهداف پژوهش و اهداف آن برای شرکت کنندگان پرداخت تا که این موضوع زمینهای باشد که شرکت کنندگان در پژوهش از انگیزه بالاتری برخوردار باشند. در ضمن به شرکت کنندگان توضیح داد که از اطلاعات حاصل از پرسشنامه هیچ استفاده دیگری نخواهد شد و نتایج آن در اختیار مدیران قرار نخواهد گرفت فقط از آن استفاده پژوهشی خواهد شد. از بین ۱۲۰ پرسشنامه توزیع شده تعداد ۱۱۱ پرسشنامه به صورت تکمیل شده به محقق عودت داده شد. در زیر فلوچارت مراحل جمع آوری داده های پژوهش حاضر ارائه شده است.
شکل ۳-۱٫ فلوچارت مراحل انجام پژوهش
۳-۶٫ روش تجزیه وتحلیل
جهت تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پرسشنامه مورد استفاده از نرم افزار آماری SPSS19 استفاده شد. جهت تحلیل توصیفی داده ها از روش های آماری توصیفی مانند جداول توزیع فراوانی، درصدها و محاسبه شاخصهای مرکزی و پراکندگی نظیر انحراف معیار و واریانس استفاده شد. همچنین از آزمون آماری تحلیل رگرسیون چندمتغیری و ضریب همبستگی پیرسون جهت بررسی فرضیه های پژوهش استفاده شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل و بیان نتایج حاصل از تحقیق
۴-۱٫ مقدمه
هدف از نگارش فصل چهار، پاسخ به سؤالات یا فرضیه های پژوهش است. در این فصل به بررسی یافته های حاصل پژوهش پرداخته می شود. همان طور که در فصلهای قبلی شرح مبسوط اهداف و فرایند پژوهش از نظر گذشت این پژوهش به دنبال بررسی رابطه بین اخلاق کار با استرس شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس است. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش شامل دو بخش می شود. ابتدا فراوانی، درصد و درصد تجمعی متغیرهای جمعیت شناختی پژوهش ارائه میشود. در دومین قسمت از این فصل به بررسی فرضیه های پژوهش پرداخته می شود. فرضیه های پژوهش که شرح آن در فصل یک از نظر گذشت از این قرار است:
فرضیه اصلی:
بین اخلاق کار با استرس شغلی و تعهد سازمانی در میان کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس رابطه وجود دارد.
فرضیات فرعی:
بین مولفه های اخلاق کار با مؤلفه های تعهد سازمانی در میان کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس رابطه وجود دارد.
بین مؤلفه های اخلاق کار با مؤلفه های استرس شغلی در میان کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس رابطه وجود دارد.
بین مؤلفه های استرس شغلی و مؤلفه های تعهد سازمانی در میان کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس رابطه وجود دارد.
۲-۴٫ یافته های توصیفی
در این بخش از پژوهش به تجزیه و تحلیل متغیرهای جمعیت شناختی و توصیف متغیرهای پژوهش پرداخته شده است.
جدول۴-۱٫ فروانی، درصد و درصد تجمعی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه ۱ بر حسب جنسیت
جنسیت
فراوانی
درصد
درصد تجمعی
مرد
۷۱
۶۴
۶۴