d=بیانگر خطای برآورد استانداردکه در این تحقیق حداکثر%۰۵در نظر گرفته می شود.
۳-۴ابزار جمع آوری اطلاعات
هر پژوهشگر باید با توجه به ماهیت مساله و فرضیه های طراحی شده یک یا چند ابزار را طراحی کند.درتحقیق حاضر اطلاعات به دو صورت کتابخانه ای و میدانی جمع آوری شده است.
الف- مطالعات کتابخانه ای: بوسیله مطالعات کتابخانه ای بامروری برادبیات ،تعاریف و تئوری های صاحبنظران در خصوص موضوع تحقیق نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام گردید .
ب- مطالعات میدانی: برای بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران ازمطالعات میدانی استفاده شده است. برای اجرا پس از تعیین نمونه های پژوهش و مشخص نمودن آنان،پس از تشریح اهداف پژوهش و جلب مشارکت و همکاری آنها، پرسشنامه ها در اختیار افراد نمونه قرارداده شد و از آنها خواسته شد که به دقت سؤالات را مطالعه نموده ونسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام نمایند .
۳-۴-۱مراحل طراحی پرسشنامه
پرسشنامه به عنوان یکی از متداول ترین ابزار جمع آوری اطلاعات در پژوهشهای پیمایشی،عبارت است از مجموعه ای از پرسش های هدفمندکه با بهره گیری از مقیاس های گوناگون ،دیدگاه،نظر و بینش یک فرد پاسخگو را مورد سنجش قرار می دهد . این پرسش نامه قبلاًدر پایان نامه مدل یابی موانع کارآفرینی سازمانی در بانک رفاه کارکنان استان مازندران(علی اکبر آقاجانی و همکاران۱۳۹۰)استفاده شده است.لذا ابتدا پرسشنامه در اختیار استاد راهنما قرارگرفت وسپس با بهره گرفتن از نظر برخی از مدیران و صاحب نظران بانک مسکن پرسشنامه نهایی تدوین ومورد استفاده قرارگرفت..این پرسشنامه شامل ۴۶سوال در ۳بخش می باشد۲۳سوال در بخش موانع داخلی ۱۱سوال در بخش موانع محیطی و ۱۲سوال در بخش موانع برآیندی .طیف لیکرت یکی از طیف های طراحی شده است که در این پژوهش برای سنجش دیدگاه ها و نگرش افراد مورد پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است پاسخ دهنده باید هریک از عوامل را بر روی یک طیف ۵گزینه ای در بخش موانع داخلی و برآیندی ازخیلی زیاد(۱)تاخیلی کم(۵)ودر بخش موانع محیطی برعکس،از خیلی کم(۱)تا خیلی زیاد(۵)
سوالات پرسشنامه | متغیر | ردیف |
۱-۲الی۸-۲ | ساختارسازمانی | ۱ |
۹-۲الی۱۰-۲ | فناوری اطلاعات | ۲ |
۱۱-۲الی۱۲-۲ | مدیریت مالی | ۳ |
۱۳-۲الی۱۴-۲ | مدیریت مشارکتی | ۴ |
۱۵-۲الی۱۸-۲ | مدیریت منابع انسانی | ۵ |
۱۹-۲الی۲۰-۲ | وفاداری به اهداف | ۶ |