ایجاد تسهیلات جهت جذب هیئت علمی و برنامه ریزی برای پیگیری مداوم
طراحی مناسبترین روش پایش و ارزشیابی عملکرد اعضاء هیئت علمی و تأثیر دادن آن بر میزان دریافتی آنان
طراحی و اجرای سازوکار مناسب برای گردآوری تأثیر دادن نظرات اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان
برگزاری همایشهای علمی منطقه ای و ملی
برقراری ارتباط مداوم با نهادها و سازمان های صنعتی و تولیدی استان
افزایش ظرفیت کتابخانه و مرکز رایانه
ایجادو تقویت پژوهشکدهها و مراکز تحقیقاتی
افزایش فعالیتهای فوق برنامه
تاسیس شوراهای صنفی
افزایش امکانات رفاهی و خوابگاهی
افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی و دینی
اطلاع رسانی از فعالیتهای فرهنگی و اسلامی دانشگاه به جامعه
حمایت از بخش خصوصی و دولتی در توسعه فضای فیزیکی و رفاهی دانشگاه
اجرای طرح اتوماسیون اداری در دانشگاه
آموزش و تشویق کارکنان اداری
اختصاص بودجه مورد نیاز
خریداری نرم افزار و سیستم های اطلاعاتی مورد نیاز
ارائه رشته هایی به صورت آموزش مجازی
مشخص نمودن عوامل انگیزشی و سطوح نیاز کارکنان و تمرکز مشوق ها براین موارد
گروه های آموزشی:
زمین شناسی-فیزیک-ریاضی-محیط زیست-مرتع و آبخیزداری-آبیاری-علوم تجربی-آب و فاضلاب-آموزش محیط زیست-شیلات-زیست دریا-حقوق-حسابداری-الهیات و معارف اسلامی-فقه و مبانی حقوق اسلامی-علوم ارتباطات اجتماعی-زبان انگلیسی-علوم تربیتی-آموزش ابتدایی-آموزش بهسازی منابع انسانی-پرستاری-اقتصاد-گمرک-عمران-معماری-برق-متالوژی-کامپیوتر-شیمی
تعداد دانشجویان:
دکتری تخصصی:۲۲ نفر
کارشناسی:۷۷۲۸
کارشناسی ارشد:۲۰۴۲ نفر
معاون آموزشی:۱ نفر
مسولان و برنامه ریزان آموزشی:۳ نفر
تعداد دانشکده: ۳ (دانشکده علوم انسانی، دانشکده منابع طبیعی، دانشکده علوم پایه)
تعداد مدیر گروه ها:۲۴ نفر
تعداد اعضای هیات علمی:۱۲۴ نفر
تعداد اساتید حق التدریس:۳۷۶ نفر
تعداد اعضای هیات علمی گروه های برق و عمران:۱۱ نفر
مقاطع تحصیلی: دکتری تخصصی-کا رشناسی ارشد-کارشناسی ناپیوسته-کارشناسی-کاردانی
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
تحقیق یک عمل منظم است که در نتیجه آن پاسخهایی برای سوالات مورد نظر و مطرح شده در موضوع تحقیق بدست می آید [۱۴۴]. تحقیق علمی، عبارتست از مشکلگشایی و پیگیری یک روش گام به گام، منطقی، منظم و دقیق برای شناسایی مشکلات، گردآوری دادهها، تجزیه و تحلیل دادهها و استنتاجهای معتبر از آنها. از این رو تحقیق علمی، صرفاً مبتنی بر تجزیه و تحلیل یا برداشتهای شخصی و درک مستقیم نیست، بلکه هدفمند و دقیق است [۱۴۳].
در این پژوهش سعی شده در حد توان از روشها و تکنیکهای مناسب تحقیق استفاده شود تا تحقیق از اعتبار لازم برخوردار باشد. در این فصل، روش پژوهش در قالب نوع معرفی و ویژگیهای جامعه و نمونه آماری پژوهش، ویژگیهای ابزار گردآوری اطلاعات و فنون و روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات جهت پاسخگویی به سوالات پژوهش و مراحل پژوهش ارائه می شود.
۳-۲- روش تحقیق
روشهای تحقیق به شیوه های طراحی و مطالعات پژوهشی و رویههای تجزیه و تحلیل داده ها اشاره دارد. هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ کند تا او را هرچه دقیقتر، آسانتر، سریعتر و ارزانتر در دستیابی به پاسخ برای پرسشهای تحقیقی مورد نظر کمک کند[۱۴۴[. تحقیق را میتوان از جنبه های مختلف طبقه بندی کرد :
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس هدف : بنیادی (پایهای)، نظری و کاربردی است.
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس داده ها : کیفی و کمی است .
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس مکان : کتابخانهای، میدانی، آزمایشگاهی، پایلوت است .
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس روش : اکتشافی، استنتاجی، مدلی و الگوریتمی است [۱۴۵].
اکنون به اختصار روش های متعارف و رایج تحقیق از جنبه های مختلف را توضیح میدهیم :
-
- تحقیق کاربردی و بنیادی : تحقیق را به دو منظور متفاوت انجام می دهند، نخست حل مشکلاتی که در حال حاضر در محل کار وجود دارد و دوم، افزودن به مجموعه دانش بشری در زمینه خاصی که مورد علاقه محقق است. در حالت اول آن را کاربردی و در حالت دوم بنیادی یا پایهای میخوانیم [۱۴۳[. هدف تحقیق بنیادی توسعه و گسترش نظریه ها (دانش نو) از طریق کشف ویژگیهای عمومی و مشترک یا اصول کلی است. هدف تحقیق کاربردی در جهت رشد و بهتر کردن یک حصول یا روال یک فعالیت و خلاصه آزمودن مفاهیم نظری و مجرد (ذهنی) در موقعیتهای واقعی و زنده است [۱۴۴].
-
- تحقیق توصیفی: هدف آن توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است به منظور شناخت بیشتر شرایط موجود یا کمک به فرایند تصمیم گیری و به دستههای زیر تقسیم می شود: تحقیق پیمایشی، تحقیق همبستگی، اقدام پژوهی، مطالعه موردی، پس رویدادی (علی- مقایسه ای) [۱۴۶] .
-
- تحقیق کتابخانهای: عمدتا برای مطالعات ادبیات موضوع و بررسی پیشینه تحقیق و نظراتی که راجع به موضوع وجود داشته باشد و فراهم آوردن چارچوبی مناسب برای مطالعه موضوع بکار میرود [۱۴۵].
- تحقیق میدانی : بررسی های علمی غیرآزمایشی می باشد که هدفش کشف روابط و تعامل بین متغیرها در ساختارهای اجتماعی و سازمانی واقعی است.