۴-۱-۱۷-۱- تعریف نابرابری آموزشی
نابرابری آموزشی به معنای یکسان نگریستن و ندیدن تفاوتها است.
۴-۱-۱۷-۲- عوامل ایجادکنندهی نابرابری آموزشی
نابرابری آموزشی نهتنها در آموزش اتفاق میافتد بلکه در پرورش نیز شاهد نابرابریها هستیم.
ن۱م۱۷: تفکیک در ساختار، عمل، محتوا و نیروی انسانی
ن۲م۱۷: توجه بیش از حد به آموزش و نادیدهگرفتن پرورش
ن۳م۱۷: اختصاص بودجه به بخش آموزش
ن۴م۱۷: شیوه های ارزشیابی کمّی
ن۵م۱۷: افت شان مربیگری
ن۶م۱۷: ساختار متمرکز آموزش و پرورش
ن۷م۱۷: مدارس متعدد در آموزش و پرورش
ن۸م۱۷: به حاشیه رفتن قومیتها و اقلیتها
ن۹م۱۷: روش
ن۱۰م۱۷: نبود بستر مناسب برای بازگویی اندیشه های مختلف
ن۱۱م۱۷: فراهمنبودن زیرساختهای عدالتمحوری در آموزش و پرورش
ن۱۲م۱۷: تخصیص سرانهی یکسان
ن۱۳م۱۷: تناقض در قانون و عمل
ن۱۴م۱۷: متناسب نبودن روش، برنامهدرسی و اهداف با نیازهای روز
ن۱۵م۱۷: عدم توجه به شیوه های جذب نیروی انسانی
ن۱۶م۱۷: محتوای ذهنی نیروی انسانی
ن۱۷م۱۷: نفوذ اجتماعی افراد در مدارس
۴-۱-۱۷-۳- پیامدهای نابرابری آموزشی از مصاحبه شماره هفده
پ۱م۱۷: شکاف میان آموزش، پرورش و پژوهش
پ۲م۱۷: وجود تعارض میان باورها و سیستم تعلیم و تربیت
پ۳م۱۷: تنزل یافتن تربیت سیاسی و تربیت اجتماعی
پ۴م۱۷: فقدان جنبش درونی در روشها
پ۵م۱۷: کمبود تفکر انتقادی و عدم توجه به علایق و نیازها در سیستم تعلیم و تربیت
پ۶م۱۷: رشد شخصیت تکبعدی
پ۷م۱۷: شکاف میان نسلها
پ۸م۱۷: شکلگیری مراکز فرهنگی و کلاسهای کنکور
پ۹م۱۷: بازتولید اجتماعی
پ۱۰م۱۷: آموزش و پرورش ناقص
پ۱۱م۱۷: عدم تربیت کامل
پ۱۲م۱۷: سرخوردگی
پ۱۳م۱۷: دلزدگی نسبت به حکومت یا خشم اجتماعی
پ۱۴م۱۷: مشکلات اخلاقی و بزهکاری اجتماعی
پ۱۵م۱۷: فرار مغزها
۴-۱-۱۸- نکات کلیدی مطرحشده در متن مصاحبه شماره هجده
عناصر نابرابری آموزشی
نکات کلیدی
تعریف نابرابری آموزشی